Gyerekgondok kezelése

2019.04.16

sokunknak van egyedi, a "kocka rendszerbe" nem illő gyermeke! Hogy kezeljük a velük kapcsolatos feszültségeket? (Hogy milyen feszültségekről beszélek? Ide kattintva olvashatod egy régebbi cikkemben.)
Most gyakorlati segítséget szeretnék adni pár tippel, melyek talán választ adnak a
HOGYAN és MIT tegyek? kérdésekre.

Gondold át: Kinek van problémája? "Valóban bezavar az életembe?", ha igen, akkor "mivel?"

  • Az el nem fogadható viselkedés jelentősen csökkenthető pár trükkel (pl. környezet megváltoztatása...)

"ÉN NYELVEZETŰ" kommunikációt alkalmazz

Hibáztatástól és értékeléstől mentes üzenet a számunkra el nem fogadható viselkedés kapcsán.

Pl.: "Ha ilyen sokat kell rád várnom reggelente, el fogok késni a munkából, és a főnököm dühös lesz rám."

Hatásai lehetnek:

  • Nyitottság,
  • Elfogadás
  • Hajlandóság az együttműködésre, változtatásra
  • Az érdeklődés felkeltése
  • Kreatív megoldás születése (talán nekünk nem is jutna eszünkbe ilyen)
  • Az önbecsülés megtartása (mind2 fél számára), kölcsönös tisztelet
  • Önfegyelem fejlődése
  • erőszakmentes kommunikáció (bővebben pl. Kapcsolati tréningünkön)
  • Érzem Akarom Hajlandó vagyok formula (bővebben pl. Kapcsolati tréningünkön)

Ha 'ÉN ÜZENETÜNK' NEM ÉR CÉLBA, azaz 'B' terv: Értő figyelemre váltás!

  • Ha tovább erőltetnénk, az olyan, mintha ezt mondanánk: 'Ez és ez az igényem, ezt és ezt akarom, és nem érdekel, neked mire van szükséged.'
  • Mit tehetünk? Dekódolt üzenet visszajelzése. - mit érezhet?
    Pl. "Látom dühít a kérésem! Úgy érzed, hogy a kérésem akadályozna valamiben?"

Így

  • tudtára adjuk, hogy nem szándékozunk az ő rovásukra kielégíteni szükségleteinket. Ill. átérezzük, ha nehéz a változtatás!
  • Végiggondolhatja a saját problémáját addig a pontig, ahol már saját megoldással tud előállni.

'C' terv - Kölcsönös problémamegoldás (avagy ne add fel!)

Lehetnek olyan erős szükségletei, amik viselkedésének folytatására késztetik.

Lépések:

  • A probléma megfogalmazása (felek szükségletei).
  • A lehetséges megoldások összegyűjtése (brain storming)
  • A javaslatok mérlegelése.
  • A kölcsönösen elfogadható javaslat kiválasztása.
  • Később - eredmény megbeszélése, ha kell, akkor a 4. pontbeli javaslat módosítása.

'D' terv - ELENGEDÉS értékütközés esetén

Ez azt jelenti, hogy félretesszük ítéleteinket, gondolatainkat - melyek milliói keletkeznek, 1-1 negatív érzésből gyökerezve! A módszer arról szól, hogy az érzéssel maradunk, és az összes módosításra tett bárminemű erőfeszítést feladjuk. Egy érzés valódi oka az érzés mögött felgyülemlett nyomás. A gondolatok és a külső események csupán kifogások, az elme kitalációi. Csak lélegezz mélyeket és képzeld el, hogy a testedben lévő nyomás, kezd kieresztődni. Mintha egy nagy, feszülő zsák, v. lufi lenne, aminek a száján a kötést meglazították volna.

Ajánlott irodalom:

Dr. Thomas Gordon - P.E.T. - A gyereknevelés aranykönyve (régi címe: P.E.T. A szülői eredményesség tanulása); Tanároknak: T.E.T.
Dr. Thomas Gordon - Tanítsd gyermeked önfegyelemre

Dr. David R. Hawkins munkássága, főleg ezek a könyvek:


  • Elengedés
  • Erő kontra erő
  • Gyógyulás és felépülés
  • Tudatszintek meghaladása

Ajánlott képzések (Harmonizálás Képességkibontakoztató Központ):

1 napos képzések -KAPCSOLATI TRÉNING, Stressz nélkül könyebb..., Attitűdök..., Mire fókuszálsz

Komplett One Brain (kineziológia) képzés (modulszerű, ált. 2 havonta 3-4 nap)

Szeretettel:

Széplaki Viktória, Viki
Stresszoldás, agyintegráció, képességfejlesztés...
energetikai kineziológiával

Nagyoknak: https://kiegyensulyozottsag.webnode.hu és

Kicsiknek: https://gyerekfejlesztes8.webnode.hu

Kapcsolat

#képességfejlesztés #kineziológia