2019. augusztustól megújult www.harmonizalas.hu oldalunk, a legfrissebb információk már ott találhatók!
Milyen esetekben segíthetünk?
- viselkedésbeli, ill. érzelmi zavarok,
- bepisilés, székrekedés,
- visszamaradt kiskori reflexek,
- mozgáskoordinácós zavarok,
- egyensúlyzavarok,
- szem-kéz koordinációs zavarok,
- tanulási és egyéb képességzavarok,
- alvászavarok,
- beszédzavarok,
- auditív és vizuális érzékelési zavarok,
- alacsony stressztűrés...
AGYINTEGRÁCIÓS ZAVAROK: Szülési komplikáció, de bármilyen fejet ért sérülés, vagy akár stressz okozta keringési elégtelenség miatt sejtjeink néha alvó (Stand by) állapotba kerülnek, hogy megvédjék magukat a további károsodástól. A krízishelyzet elmúltával azonban előfordul ennek az alvó állapotnak a fennmaradása. Ilyenkor általában a funkciózavarok vizsgálatakor nem látszik semmiféle neurológiai sérülés vagy egyéb ok az érintett agyterület nem megfelelő működésére, mégis fennáll a zavar. A sejtek újraaktiválásában a neuroenrgetikai kineziológia módszere célirányosan segít és akár nagyon látványos eredményeket hozhat. (Természetesen csodát tenni nem tudunk! Nem tudunk idegsejteket varázsolni oda, ahol sérülés vagy egyéb ok miatt nincsenek. De a meglévő állományból segítünk kihozni mindent, amit csak lehet!)
VISSZAMARADT GYEREKKORI REFLEXEK (ún. perzisztáló primitív reflexek):
- Döntésképtelenség,
- hiperérzékenység,
- esetlenség, ügyetlenség,
- túlzott félénkség, szorongás,
- nehézség új mozgások megtanulásában,
- állandó
nyugtalanság, a figyelem könnyű elterelődése, éretlen viselkedés...
- Iskolásoknál írás, olvasási, számolási
nehézség...
mögött nagyon gyakran egy, vagy több
visszamaradt kiskori reflex bújik meg. Ezt még inkább megerősíti, ha a gyerek
nagy hévvel ellenáll az ilyen-olyan gyakorlásoknak. Sulisoknál még mielőtt
korrepetálásra küldenénk a gyereket, vagy mérgelődni, aggódni kezdenénk, hogy a
fejlesztő feladatok miért nem mennek, érdemes a probléma mélyére nézni. Ugyanis
amint e reflexek integrálásra kerülnek (gátlódnak) eltűnnek az
eddigi akadályok és szabaddá válik a fejlődés. Ebben segíthetek.
Mikor gyanakodjunk?
MÁR PICI KORBAN - ha
- nagy zaj esetén ijedve elbújik, gyorsan elfárad, túlterhelődik,
- nehezen viseli a változásokat, meglepetéseket,
- hiperérzékeny (bármely érzékszervre), allergiás (főleg, ha többszörösen),
- labdát képtelen elkapni (pl. becsukja a szemét, akár össze is rándul)
- a szilárd táplálék megrágása, nyelése nehézséget okoz,
- evés közben folyik a nyála (de nem fogzás miatt),
- nem tud üvegből inni, fütyülni, puszit adni,
- nem tud rendesen artikulálni,
- egyensúlyzavarai vannak,
- nem mászik babaként; későn kezd járni, megkésett a beszédfejlődés (18 hónapos kor utáni);
- nehézségei vannak az építő v. formarakó játékok használatával, a gyurmázás, gyöngyfűzés,
KÉSŐBB a gombolás, rajzolás (akár görcsös ceruzafogás), cipőfűző megkötés és minden problémás finommotorika esetén. Nem egy-egy esetről van szó, hanem amikor sorozatban nem sikerül a gyereknek valami. Általában emiatt egy idő után nem is hajlandó az adott tevékenységgel foglalkozni, esetleg dühös, feszült lesz, ha ilyesmivel 'kell' foglalkozni (akár a napi rutin során).
Ha pedig kiderül, hogy mégse valamelyik reflex van a háttérben, akkor is van megoldás! Az agyintegrációtól a neuroemocionális pályák stresszmentesítésén át még sok lehetőséggel a rendelkezésedre állok!Néhány konkrét eset
8 éves kisfiú tanulási, koncentrációs gondokkal
helyesírási, szövegértési,
aritmetikai problémával, ingadozó hangulattal, álmodozásra való hajlammal,
nehéz koncentráció a házi feladatra, a megkezdett dolgokat általában nem fejezi
be. Emellett viszont nagyon jó a sportban.
Orvosilag semmi jel nem utal rendkívüli eseményre a szülés közben, sem
utána, így szervi károsodás nincs.
Az állapotfelmérésnél kiderült még, hogy csukott szemmel nem tudja meghatározni
a zajok helyét.
6-8
óra alatt szép eredményeket hozott a LEAP módszer a képességfejlesztésben.
13 éves fiú súlyos tanulási képességzavarokkal
szülei kétségbeesetten hozták
gyermeküket - mivel már "mindenhova elvitték, mindenféle tesztet megcsináltak
vele", és még mindig nem értik, hogy miért nem tud olvasni, miért rossz a
helyesírása, és miért nem képes a legegyszerűbb matematikai összefüggéseket sem
megérteni. Jelezték, hogy nem tudja beosztani az idejét, nem tud koncentrálni,
nincs időérzéke, könnyen elfárad a szeme / gyakran dörzsöli, elfelejti az
utasításokat, nem jutnak eszébe a hónapok, keveri a jobb és bal oldalt, nincs
önbizalma, keveri a betűket és számokat, gyenge a szem-kéz koordinációja, rossz
az egyensúlyérzéke, gyenge a sportokban, nem tud tartósan figyelni, lassan
fejezi be a munkáját, vizsgadrukk, lámpaláz jellemzi.
Orvosi szempontból volt pár terület, ami aggodalomra adott okot: születéskor "kék"
volt, az anyának csak több óra elteltével adták oda a gyereket; 2 évesen
szívműtéte volt ("lyukas volt a szíve"); időről időre kisebb epilepsziás rohama
volt, de az EEG és MRI nem mutatotta ki, hogy lenne a rohamnak tűzfészke.
A Wechsler-féle Intelligencia Teszt eredménye:
- számjegymemória-tartomány: 5 (életkornak megfelelő), de a szavak,
matematikai képességek, információ feldolgozás és megértésnél max. 25 %pontot
ért el. A nonverbális teszteknél a Kódolás 9 %pont, a képkiegészítés 50, a
képrendezés 16, Blockdesign 25 és tárgyak összeállítása 63 százalékpont.
Elég összetett és komoly eset volt, melynél már az elején jeleztük, hogy a
születés közbeni komplikáció (Oxigén hiányos állapot) miatt nem tudunk 100%-os
képességjavulást ígérni. Rendszeres ülések mellett (eleinte hetente - hogy ne
kelljen kisegítő iskolába iratni; majd később 1, majd kb. 2-3 havonta járt kelezésre) képes
volt megfelelni az iskolai követelményeknek, szakmát tanult és teljes életet
él.
7 éves kislány - szorongással
minden új helyzet, személy félelemmel, szorongással töltötte el a kislányt pici kora óta. Nehezen viselte anyukája távollétét - akár kis időre is.
2 óra alatt szép eredményt értünk el nála a NEP (Neuroemocionális pályák) módszerével. Az ő szavait idézem: "a félelem helyére öröm költözött".
13 éves lány tanulási és labdajátékbeli gonddal
súlyos olvasási nehézséggel, utálja is az olvasást, matematikából elég
jó, sőt ez a kedvenc tantárgya, a helyesírása többé-kevésbé jó. Elég jól mennek
neki azok a sportok, amelyekben sokat kell futni, de a labdajátékok nehézséget
okoznak neki (kosárlabda, vagy tenisz). Szervi károsodásnak nincs jele.
Az állapotfelmérésből kiderült, hogy
- a szemkövető mozgás közben a szeme ugrál, a különböző tekintetirányok
követése feszültséget okoz, balra felfele esetén szeme könnyezni kezd.
- csukott szemmel 1 lábon állva hamar elvesztette az egyensúlyát, a
kontralaterális járás feszültséget okoz
6-7
óra alatt szép eredményeket ért el a LEAP a képességfejlesztésben.
Huszonéves lány - szem panaszokkal
kora gyermekkorától tapasztalható szemének funkciózavara. Saját érszrevétele: "a két szemem
külön funkciót tölt be, a jobb oldali közeli nézésre, olvasásra "szakosodott",
a bal pedig távollátásra. Nem szeretnek szerepet cserélni, és főleg ha a bal
szememmel próbálok olvasni az eddig mindig borzasztó reakciókat keltett a
testemben, remegett a szemem és nem értettem amit olvasok. Ma a metrón ülve
azonban egyszer csak azt vettem észre, hogy a bal szememmel olvasok! Teljesen
megdöbbentem és többször lecsekkoltam, hogy tényleg jól érzem-e. És igen. :)
Csak nevetni tudtam ezen és örülni nagyon! Köszönöm! :D Várom a folytatást!!"
Mindezt 3 ülés után tapasztalta!
Tünetek, jelek, melyeknél segíthet módszerünk
- nagy zaj esetén ijedve elbújik, gyorsan elfárad,
túlterhelődik,
- érzékenység a változások, meglepetések kapcsán (nehezen viseli őket)
- hiperérzékeny (bármely érzékszervre), allergiás
(főleg, ha többszörösen),
- labdát képtelen elkapni (pl. becsukja a szemét,
akár össze is rándul)
- a szilárd táplálék megrágása, nyelése nehézséget
okoz,
- evés közben nyálfolyás (de nem fogzás
miatt),
- nem tud üvegből inni, fütyülni, puszit adni,
-
alacsony stressztűrés
-
pszichoszomatikus ill. nehezen diagnosztizálható
tünetek
-
figyelemzavar
-
koncentrációs problémák (rendszeres
dekoncentráltság)
-
motíválatlanság
-
az időbeosztás képtelensége
-
szervezőkészség hiánya
-
gondolkodási nehézségek
-
stresszes helyzetekben érzed, hogy a szó a
nyelveden van, de nem emlékszel rá,
-
egyéb beszédzavarok (artikuláció, vagy pl. a magadban szépen
megfogalmazott gondolatokat képtelen vagy kifejezni)
-
cél előtti gyakori visszalépés, elakadás...
-
nehéz megérteni, hogy mások mit mondanak
(auditív megértés)
-
autóvezetési gondok (pl. nem mersz előzni,
alagúttól való és egyéb félelmek.)
-
térérzékelési zavarok
-
túlzott aluszékonyság
-
alvási zavarok
-
túlzott aktivitás
- táplálkozással kapcsolatos zavarok
- függőségek
Érzelmi zavarok
-
kedvetlenség
-
frusztráltság
-
depresszió
-
viselkedési zavarok
- félelmek
- dühkitörések
- autisztikus tünetek
Mozgáskoordináció ill. egyensúly
zavara
-
esetlenség
-
ügyetlenség
-
balesetekre való hajlam
-
sportokban, ritmusos tevékenységekben való
gyengeség
-
gyenge szem-kéz koordináció
-
járáskép össze-vissza mintát mutat
- nem
mászik babaként; későn kezd járni, megkésett a beszédfejlődés (18 hónapos kor
utáni)
- finommotorika fejletlensége (6-7 éves kor után is)
Memória zavarok
-
rossz névmemória
-
tudott dolgok felidézésének képtelensége
-
anterográd amnézia
-
retrográd amnézia
Tanulási képességzavarok
-
figyelemzavar
-
olvasási nehézség
-
rossz helyesírás
- csúnya íráskép, sortartási képtelenség
-
Számjegymemória-tartomány korosztályi átlagtól
való eltérése, vagy az előre és hátra közötti nagy különbség, ha nincs orvosi
utalás agyi károsodásra.
-
jó szövegértés a tényekkel kapcsolatban, de az
érzelmeket nem érti
-
dislexiák, legasthenia...
-
lassan, vagy egyáltalán nem fejezi be a
tevékenységeit
-
lámpaláz/vizsgadrukk okozta leblokkolás
Megjegyzés

FONTOS megjegyzés:
Az energetikai kineziológia és egyéb alkalmazott módszerek nem diagnosztizálásra valók. Betegségek kezelésében kiegészítő terápiaként alkalmazhatók. Az oldás nem helyettesíti az orvosi ellátást.