Milyen esetekben segíthetünk?

Felsorolásszerűen néhány tünet, jel
Felsorolásszerűen néhány tünet, jel
  • visszamaradt kiskori reflexek,
  • mozgáskoordinácós zavarok,
  • egyensúlyzavarok,
  • szem-kéz koordinációs zavarok,
  • tanulási és egyéb képességzavarok,
  • viselkedésbeli, ill. érzelmi zavarok,
  • alvászavarok,
  • beszédzavarok,
  • auditív és vizuális érzékelési zavarok,
  • alacsony stressztűrés...

AGYINTEGRÁCIÓS ZAVAROK: Szülési komplikáció, de bármilyen fejet ért sérülés, vagy akár stressz okozta keringési elégtelenség miatt sejteink néha alvó (Stand by) állapotba kerülnek, hogy megvédjék magukat a további károsodástól. A krízishelyzet elmúltával azonban előfordul ennek az alvó állapotnak a fennmaradása. Ilyenkor általában a funkcózavarok viszgálatakor nem látszik semmiféle neurológiai sérülés vagy egyéb ok az érintett agyterület nem megfeleő működésére, mégis fennáll a zavar. A sejtek újraaktiválásában a neuroenrgetikai kineziológia módszere célirányosan segít és akár nagyon látványos eredményeket hozhat. (Természetesen csodát tenni nem tudunk! Nem tudunk idegsejteket varázsolni oda, ahol sérülés vagy egyéb ok miatt nincsenek. De a meglévő állományból segítünk kihozni mindent, amit csak lehet!)

VISSZAMARADT GYEREKKORI REFLEXEK (ún. perzisztáló primitív reflexek): 

- Döntésképtelenség,
- hiperérzékenység,
- esetlenség, ügyetlenség,
- túlzott félénkség, szorongás,
- nehézség új mozgások megtanulásában,
- állandó nyugtalanság, a figyelem könnyű elterelődése, éretlen viselkedés...
- Iskolásoknál írás, olvasási, számolási nehézség...
mögött nagyon gyakran egy, vagy több visszamaradt kiskori reflex bújik meg. Ezt méginkább megerősíti, ha a gyerek nagy hévvel ellenáll az ilyen-olyan gyakorlásoknak. Sulisoknál még mielőtt korrepetálásra küldenénk a gyereket, vagy mérgelődni, aggódni kezdenénk, hogy a fejlesztő feladatok miért nem mennek, érdemes a probléma mélyére nézni. Ugyanis amint e reflexek integrálásra kerülnek (gátlódnak) eltűnnek az eddigi akadályok és szabaddá válik a fejlődés. Ebben segíthetek.

Mikor gyanakodjunk?

MÁR PICI KORBAN - ha

  • nagy zaj esetén ijedve elbújik, gyorsan elfárad, túlterhelődik,
  • nehezen viseli a változásokat, meglepetéseket,
  • hiperérzékeny (bármely érzékszervre), allergiás (főleg, ha többszörösen),
  • labdát képtelen elkapni (pl. becsukja a szemét, akár össze is rándul)
  • a szilárd táplálék megrágása, nyelése nehézséget okoz,
  • evés közben folyik a nyála (de nem fogzás miatt),
  • nem tud üvegből inni, fütyülni, puszit adni,
  • nem tud rendesen artikulálni,
  • egyensúlyzavarai vannak,
  • nem mászik babaként; későn kezd járni, megkésett a beszédfejlődés (18 hónapos kor utáni);
  • nehézségei vannak az építő v. formarakó játékok használatával, a gyurmázás, gyöngyfűzés,

KÉSŐBB a gombolás, rajzolás (akár görcsös ceruzafogás), cipőfűző megkötés és minden problémás finommotorika esetén. Nem egy-egy esetről van szó, hanem amikor sorozatban nem sikerül a gyereknek valami. Általában emiatt egy idő után nem is hajlandó az adott tevékenységgel foglalkozni, esetleg dühös, feszült lesz, ha ilyesmivel 'kell' foglalkozni (akár a napi rutin során).

Ha pedig kiderül, hogy mégse valamelyik reflex van a háttérben, akkor is van megoldás! Az agyintegrációtól a neuroemocionális pályák stresszmentesítésén át még sok lehetőséggel a rendelkezésedre állok!

Néhány konkrét eset

8 éves kisfiú tanulási, koncentrációs gondokkal

helyesírási, szövegértési, aritmetikai problémával, ingadozó hangulattal, álmodozásra való hajlammal, nehéz koncentráció a házi feladatra, a megkezdett dolgokat általában nem fejezi be. Emellett viszont nagyon jó a sportban.

Orvosilag semmi jel nem utal rendkívüli eseményre a szülés közben, sem utána, így szervi károsodás nincs.
Az állapotfelmérésnél kiderült még, hogy csukott szemmel nem tudja meghatározni a zajok helyét.
  6-8 óra alatt szép eredményeket hozott a LEAP módszer a képességfejlesztésben.

13 éves lány tanulási és labdajátékbeli gonddal

súlyos olvasási nehézséggel, utálja is az olvasást, matematikából elég jó, sőt ez a kedvenc tantárgya, a helyesírása többé-kevésbé jó. Elég jól mennek neki azok a sportok, amelyekben sokat kell futni, de a labdajátékok nehézséget okoznak neki (kosárlabda, vagy tenisz). Szervi károsodásnak nincs jele.
Az állapotfelmérésből kiderült, hogy
- a szemkövető mozgás közben a szeme ugrál, a különböző tekintetirányok követése feszültséget okoz, balra felfele esetén szeme könnyezni kezd.
- csukott szemmel 1 lábon állva hamar elvesztette az egyensúlyát, a kontralaterális járás feszültséget okoz
6-7 óra alatt szép eredményeket ért el a LEAP a képességfejlesztésben.

13 éves fiú súlyos tanulási képességzavarokkal

szülei kétségbeesetten hozták gyermeküket - mivel már "mindenhova elvitték, mindenféle tesztet megcsináltak vele", és még mindig nem értik, hogy miért nem tud olvasni, miért rossz a helyesírása, és miért nem képes a legegyszerűbb matematikai összefüggéseket sem megérteni. Jelezték, hogy nem tudja beosztani az idejét, nem tud koncentrálni, nincs időérzéke, könnyen elfárad a szeme / gyakran dörzsöli, elfelejti az utasításokat, nem jutnak eszébe a hónapok, keveri a jobb és bal oldalt, nincs önbizalma, keveri a betűket és számokat, gyenge a szem-kéz koordinációja, rossz az egyensúlyérzéke, gyenge a sportokban, nem tud tartósan figyelni, lassan fejezi be a munkáját, vizsgadrukk, lámpaláz jellemzi.
Orvosi szempontból volt pár terület, ami aggodalomra adott okot: születéskor "kék" volt, az anyának csak több óra elteltével adták oda a gyereket; 2 évesen szívműtéte volt ("lyukas volt a szíve"); időről időre kisebb epilepsziás rohama volt, de az EEG és MRI nem mutatotta ki, hogy lenne a rohamnak tűzfészke.
A Wechsler-féle Intelligencia Teszt eredménye:
- számjegymemória-tartomány: 5 (életkornak megfelelő), de a szavak, matematikai képességek, információ feldolgozás és megértésnél max. 25 %pontot ért el. A nonverbális teszteknél a Kódolás 9 %pont, a képkiegészítés 50, a képrendezés 16, Blockdesign 25 és tárgyak összeállítása 63 százalékpont.
Elég összetett és komoly eset volt, melynél már az elején jeleztük, hogy a születés közbeni komplikáció (Oxigén hiányos állapot) miatt nem tudunk 100%-os képességjavulást ígérni. Rendszeres ülések mellett (eleinte hetente - hogy ne kelljen kisegítő iskolába iratni; majd később 1, majd kb. 2-3 havonta járt kelezésre) képes volt megfelelni az iskolai követelményeknek, szakmát tanult és teljes életet él.

Huszonéves lány - szem panaszokkal

kora gyermekkorától tapasztalható szemének funkciózavara. Saját érszrevétele: "a két szemem külön funkciót tölt be, a jobb oldali közeli nézésre, olvasásra "szakosodott", a bal pedig távollátásra. Nem szeretnek szerepet cserélni, és főleg ha a bal szememmel próbálok olvasni az eddig mindig borzasztó reakciókat keltett a testemben, remegett a szemem és nem értettem amit olvasok. Ma a metrón ülve azonban egyszer csak azt vettem észre, hogy a bal szememmel olvasok! Teljesen megdöbbentem és többször lecsekkoltam, hogy tényleg jól érzem-e. És igen. :) Csak nevetni tudtam ezen és örülni nagyon! Köszönöm! :D Várom a folytatást!!" Mindezt 3 ülés után tapasztalta!

Tünetek, jelek, melyeknél segíthet módszerünk


- nagy zaj esetén ijedve elbújik, gyorsan elfárad, túlterhelődik,
- érzékenység a változások, meglepetések kapcsán (nehezen viseli őket)
- hiperérzékeny (bármely érzékszervre), allergiás (főleg, ha többszörösen),
- labdát képtelen elkapni (pl. becsukja a szemét, akár össze is rándul)
- a szilárd táplálék megrágása, nyelése nehézséget okoz,
- evés közben nyálfolyás (de nem fogzás miatt),
- nem tud üvegből inni, fütyülni, puszit adni,
- alacsony stressztűrés
- pszichoszomatikus ill. nehezen diagnosztizálható tünetek
- figyelemzavar
- koncentrációs problémák (rendszeres dekoncentráltság)
- motíválatlanság
- az időbeosztás képtelensége
- szervezőkészség hiánya
- gondolkodási nehézségek
- stresszes helyzetekben érzed, hogy a szó a nyelveden van, de nem emlékszel rá,
- egyéb beszédzavarok (artikuláció, vagy pl. a magadban szépen megfogalmazott gondolatokat képtelen vagy kifejezni)
- cél előtti gyakori visszalépés, elakadás...
- nehéz megérteni, hogy mások mit mondanak (auditív megértés)
- autóvezetési gondok (pl. nem mersz előzni, alagúttól való és egyéb félelmek.)
- térérzékelési zavarok
- túlzott aluszékonyság
- alvási zavarok
- túlzott aktivitás
- táplálkozással kapcsolatos zavarok
- függőségek

Érzelmi zavarok
- kedvetlenség
- frusztráltság
- depresszió
- viselkedési zavarok
- félelmek
- dühkitörések
- autisztikus tünetek

Mozgáskoordináció ill. egyensúly zavara
- esetlenség
- ügyetlenség
- balesetekre való hajlam
- sportokban, ritmusos tevékenységekben való gyengeség
- gyenge szem-kéz koordináció
- járáskép össze-vissza mintát mutat
- nem mászik babaként; későn kezd járni, megkésett a beszédfejlődés (18 hónapos kor utáni)
- finommotorika fejletlensége (6-7 éves kor után is)

Memória zavarok
- rossz névmemória
- tudott dolgok felidézésének képtelensége
- anterográd amnézia
- retrográd amnézia

Tanulási képességzavarok
- figyelemzavar
- olvasási nehézség
- rossz helyesírás
- csúnya íráskép, sortartási képtelenség
- Számjegymemória-tartomány korosztályi átlagtól való eltérése, vagy az előre és hátra közötti nagy különbség, ha nincs orvosi utalás agyi károsodásra.
- jó szövegértés a tényekkel kapcsolatban, de az érzelmeket nem érti
- dislexiák, legasthenia...
- lassan, vagy egyáltalán nem fejezi be a tevékenységeit
- lámpaláz/vizsgadrukk okozta leblokkolás

Megjegyzés

 tapasztalataink szerint a LEAP módszerrel szép eredmények érhetők el, amennyiben nincs agyi károsodás. Agyi károsodásnál, az esettől függően elérhető javulás, de ezt nem garantálhatjuk. Dr. Charles T. Krebs - a módszer kidolgozója - példájából az látszik, hogy programunk egy búvárbaleset után tolószékbe kényszerült ember számára is lehetővé teszi a teljes, aktív életet!  (Pedig annó az orvosok lemondtak arról, hogy valaha járni fog. A neurológusok ma is csodálkoznak a leletei láttán, hogy miként képes erre!)

FONTOS megjegyzés:

A kineziológia és az egyéb alkalmazott módszerek nem diagnosztizálásra valók. Betegségek kezelésében kiegészítő terápiaként alkalmazhatók. Az oldás nem helyettesíti az orvosi ellátást.