Mennyivel könnyebb lehetne...

2017.03.30

avagy a visszamaradt gyerekkori reflexekről nem csak gyerekeseknek

Döntésképtelenség, hiperérzékenység, esetlenség, ügyetlenség, túlzott félénkség, szorongás, nehézség új mozgások megtanulásában, állandó nyugtalanság, a figyelem könnyű elterelődése, éretlen viselkedés... Iskolásoknál írás, olvasási, számolási nehézség... Ilyenkor jusson eszünkbe, hogy emögött nagyon gyakran egy, vagy több visszamaradt kiskori reflex bújik meg. Ezt méginkább megerősíti, ha a gyerek nagy hévvel ellenáll az ilyen-olyan gyakorlásoknak. Sulisoknál még mielőtt korrepetálásra küldenénk a gyereket, vagy mérgelődni, aggódni kezdenénk, hogy a fejlesztő feladatok miért nem mennek, érdemes a probléma mélyére nézni. Ugyanis amint e reflexek integrálásra kerülnek (szaknyelven gátlódnak) eltűnnek az eddigi akadályok és szabaddá válik a fejlődés. Ebben segíthetek egy újgenerációs, hatékony lehetőséggel.

Már kb. 20 éve ismert - leginkább Angliában elterjedt - a mozgásfejlesztéssel (INPP) való kezelés. Ezzel a módszerrel a sikerhez mindennapos, sokszor éveken át tartó gyakorlás szükséges. Ez komoly kihívás a családok számára, ezért különös figyelmet érdemel az Ausztrál Hugo Tobar, aki a Neurológia és Kineziológia elkötelezettje. E két tudomány ötvözésével, a modern agykutatást felhasználva többek között a visszamaradt reflexeknél is lehetővé teszi a neurológiai megközelítésű, kineziológiai oldást. Ennek köszönhetően a viselkedési problémák esetén akár azonnali változás tapasztalható, a tanulási képességzavarok, vagy figyelemzavarok esetén pedig felszabadul a természetes fejlődés, és lerövidül a fejlesztő folyamat (évek helyett akár néhány hetes gyakorlással 'behozható" a lemaradás.)

Mikor gyanakodjunk?

MÁR PICI KORBAN - ha

  • nagy zaj esetén ijedve elbújik, gyorsan elfárad, túlterhelődik,
  • nehezen viseli a változásokat, meglepetéseket,
  • hiperérzékeny (bármely érzékszervre), allergiás (főleg, ha többszörösen),
  • labdát képtelen elkapni (pl. becsukja a szemét, akár össze is rándul)
  • a szilárd táplálék megrágása, nyelése nehézséget okoz,
  • evés közben folyik a nyála (de nem fogzás miatt),
  • nem tud üvegből inni, fütyülni, puszit adni,
  • nem tud rendesen artikulálni,
  • egyensúlyzavarai vannak,
  • nem mászik babaként; későn kezd járni, megkésett a beszédfejlődés (18 hónapos kor utáni);
  • nehézségei vannak az építő v. formarakó játékok használatával, a gyurmázás, gyöngyfűzés,

később a gombolás, rajzolás (akár görcsös ceruzafogás), cipőfűző megkötés és minden problémás finommotorika esetén. Nem egy-egy esetről van szó, hanem amikor sorozatban nem sikerül a gyereknek valami. Általában emiatt egy idő után nem is hajlandó az adott tevékenységgel foglalkozni, esetleg dühös, feszült lesz, ha pl. az oviban épp ilyesmivel 'kell' foglalkozni.

Ha pedig kiderül, hogy mégse valamelyik reflex van a háttérben, akkor is van megoldás! Mivel az említett gyerekkori reflexek oldása (neuroenergetikai kineziológiával) mellett az agyintegrációtól a neuroemocionális pályák stresszmentesítésén át még sok lehetőséggel a rendelkezésedre állok! Az info@harmonizalas.hu címen mindig elérsz!

További csodaszép napot kíván:
Széplaki Viktória, Viki

info@harmonizalas.hu
06-70/514-0885
http://kiegyensulyozottsag.webnode.hu/
http://gyerekfejlesztes8.webnode.hu/